Технології Big Data в інноваційному маркетингу

Olha Yaroslavivna Kovalchuk, Taras Yuriyovych Haida, Serhiy Yaroslavovych Zhontsa


Анотація


Вступ. У сучасному суспільстві інформація та наукові знання є вирішальними факторами розвитку. Новітні інформаційні технології відкривають кардинально нові можливості та способи обробки інформаційних масивів, зокрема у суспільній, економічній та політичній сферах. Інформаційні технології Big Data змінюють підходи до аналізу інформації та способи прийняття рішень. Цей тренд впливає на соціум та політику у міжнародних масштабах.
Мета. Метою дослідження є вивчення можливостей застосування новітніх технологій Big Data та Data Mining для аналізу великих інформаційних масивів з віртуальних мереж з метою прихованого психологічного впливу на процес прийняття рішень цільовою аудиторією
Метод. При проведенні досліджень використано аналітичний та порівняльний методи, контент-аналіз, методи інтелектуального аналізу текстів, асоціативні правила, графічний метод, комп’ютерне моделювання
Результати. У статті проведено дослідження можливостей застосування новітніх технологій Big Data для обробки даних у сфері маркетингу та суспільних комунікацій. Розглянуто нові методики консолідації та аналізу великих масивів інформації з всесвітньої мережі Інтернет для формування індивідуальних профілів користувачів віртуальних мереж з метою вивчення поведінки спільнот та прихованого впливу на прийняття несвідомих рішень цільовою аудиторію. Проаналізовано особливості використання моделей Data Mining у політичному маркетингу, а саме: систем штучного інтелекту розпізнавання образів та інтелектуального аналізу текстів. Проведено дослідження ефективності застосування технологій Big Data, використаних у 2016 році для проведення агітаційної digital-кампанії претендента на пост Президента США Дональда Трампа. Виконано контент-аналіз 1869 його останніх передвиборчих повідомлень, які він надіслав своєму електорату через соціальну мережу мікроблогів Twitter. Виявлено основні асоціативні правила у текстах передвиборчих меседжів Трампа та основне гасло, за допомогою якого він «продав» себе Америці. Побудовано модель Data Mining, яку надалі можна використати для аналізу великих масивів неструктурованих текстів та прийняття ефективних маркетингових рішень, зокрема у сфері проведення рекламних та агітаційних кампаній.

Ключові слова


Big Data; політичний маркетинг; сервітивне суспільство; мікротаргетинг; інтелектуальний аналіз; контент-аналіз; асоціативні правила

Повний текст:

PDF

Посилання


Mayer-Schönberger, V. & Cukier, K. (2014). Bolshye dannye Bolshie dannyie. Revolyutsiya, kotoraya izmenit to, kak myi zhivem, rabotaem i myislim [Big Data: A Revolution That Will Transform How We Live, Work, and Think]. Moskow: Mann, Ivanov & Ferber [in Russian].

Bratosin, O. C. (2016). Boarding to Big data. Database Systems Journal, 6(4), 11-17. Retrieved from https://EconPapers.repec.org/RePEc:aes:dbjour:v:6:y:2016:i:4:p:11-17.

Bai Ju. (2016). Special Issue on Big Data. Journal of Business & Economic Statistics, 34(4), 487-488. Retrieved from http://hdl.handle.net/10.1080/07350015.2016. 1197681.

Titirisca A. (2015). Big Data and the internet of things. Management Intercultural, 33, 211-215. Retrieved from http://www.mi.bxb.ro/Articol/MI_33_29.pdf.

Bail, C. A. (2017). Taming Big Data. Sociological Methods & Research, 46(2), 189-217. Retrieved from http://smr.sagepub.com/content/46/2/189.

Worst J. (2014). The case of the “Big Data” revolution. Working Papers from Maastricht School of Management, 34. Retrieved from: http://web2.msm.nl/RePEc/msm/wpaper/MSM-WP2014-34.pdf.

Harvard Bisiness Review [Eлектронний pecурс] // The World Economic Forum. Retrieved from: https://www.weforum.org/agenda/2017/10/the-society-of-the-future-looks-nothing-like-you-might-imagine/.

Dehaye, P. -O. (2017). The Data That Turned the World Upside Down. Public Policy Program. – Stanford, California: Stanford University. Retrieved from: https://publicpolicy.stanford.edu/news/data-turned-world-upside-down.

Stafford, C. MIT Media Lab uses «Electome» to track political discourse. Retrieved from: http://searchcio. techtarget.com/blog/TotalCIO/MIT-Media-Lab-uses-Electome-to-track-political-discourse.

Barsegjan, A. A., Kupriyanov, M. S., Stepanenko, V. V., & Holod, I. I. (2007). Tehnologii analiza dannyh. Data Mining, Visual Mining, Text Mining, OLAP [Technologies of data analysis. Data Mining, Visual Mining, Text Mining, OLAP]. Sankt-Peterburg: BHV-Peterburg [in Russian].

Berry, Michael J. A., & Linoff G. S. (2004). Data Mining Techniques: For Marketing, Sales, and Customer Relationship Management [2nd ed.]. Wiley Indianapolis, Indiana: Wiley Publishing, Inc. Retrieved from: http://197.14.51.10:81/pmb/GESTION2/MARKETING/Data%20Mining%20Techniques%20For%20Marketing%20Sales%20And%20Customer%20Relationship%20Management%202Ed.pdf.

Tweets from @realdonaldtrump (2016). Retrieved from: http://varianceexplained. org/r/trump-tweets/.

Shannon, C. E. (1949). The mathematical theory of communication. Urbana, IL: University of Illinois Press.


Метрики статей

Завантаження метрик ...

Metrics powered by PLOS ALM

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.

Коментарі цієї статті

Дивитися всі коментарі


Ліцензія Creative Commons
Статті поширюються на умовах ліцензії Creative Commons Із зазначенням авторства - Некомерційна - Без похідних творів 3.0 Неадаптована.

 

Науковий журнал "Український журнал прикладної економіки"

ISSN 2518-1742 (Online)

ISSN 2415-8453 (Print)